Select Page

Club Mystère Unit 1

Lessons to SUPPORT Unit 1 (Cases 1 and 2)

Detective School: introduction to the students

Personal information: introduction to personal information

Objectives:

  1. Students will be able to greet people and say good-bye: Salut! Bonjour! Bonsoir! Au revoir!  Bonne nuit!  À bientôt!
  2. Students will be able ask people their names and respond to the same question: Comment t’appelles-tu? Je m’appelle _____.
  3. Students will learn the numbers 0-13.  zéro, un, deux, trois, quatre, cinq, six,  sept, huit, neuf, dix, onze, douze, treize
  4. Students will learn numbers 14-31. quatorze, quinze, seize, dix-sept, dix-huit, dix-neuf, vingt, vingt et un, vingt-deux, vingt-trois, vingt quatre, vingt-cinq, vingt-six, vingt-sept, vingt-huit, vingt-neuf, trente, trente et un
  5. Students will learn how ask and answer a question about their phone number. Quel est ton numéro de téléphone?  Mon numéro de téléphone est (number).
  6. Students will be able to ask people how they are feeling and tell people how they are feeling: Ça va? Comment ça va? Ça va. Ça va bien. Ça va très bien. Ça va mal. Ça va très mal.   Comme ci, comme ça.
  7. Students will learn the months of the year. janvier, février, mars, avril, mai, juin, juillet, août, septembre, octobre, novembre, décembre
  8. Students will learn how to discuss their and their classmates’ birthdays. Quelle est la date de ton anniversaire?  Mon anniversaire est le (number) (month).
  9. Students will learn the provinces and territories of Canada in French and the Francophone culture in the provinces of Canada.
  10. Students will learn to make the French sound “u.”

Note: Though not part of Case 1 nor 2, teaching students will be able to ask and respond to the question “How old are you?” Quel âge as-tu?  J’ai _____ ans. helps with counting to 31.